Tuesday, August 23, 2016

Oblíbené cviky s gymnastickým míčem

Gymnastický míč patří mezi mé oblíbené pomůcky jak ve fitku, tak na domácí workout. Kromě prováděného cviku, je potřeba ještě udržovat stabilitu míče. Díky tomu se soustředíte pouze na cvik a ne na okolní vjemy, navíc zapojíte více svalů a cvik se tak stává účinějším. Míč dokáže také poskytnout potřebnout oporu zádům, tam, kde ještě není dostatečně zpevněné břišní svalsto (např. u zkracovaček).

Oblečení a obuv komplet Nike, gymnastický míč MAXAFE u Dentimedshop.cz
Vybrala jsem vám svoje nejoblíbenější cviky na různé partie, takže to kidně můžete pojmout jako jeden domácí trénink a nebo si cviky různě vyzkoušet zapojit ve fitku do svého tréninku.

Wednesday, August 17, 2016

Proč byste měli jíst borůvky

Ať už se rozhodnote pro velké kanadské nebo ty, které najdete v lese v borůvčí, neuděláte chybu ani s jednimi. Borůvky jsou takový malý fialový zázrak. Nejenom, že si na nich pochutnáte, ale svému tělu společně s nimi dodáte sposuty vitamínů, minerálu, antioxidantů... a málo kalorií. Ale přehledně:



Borůvky:
  •  cca 55 kcal na 100g (11g sacharidů, 6g cukru, 5g vlákniny) - může se mírně lišit podle druhu (např. banán má dvojnásobek kalorií a cukru)
  • vitamin C, vitaminy skupiny B, provitamin A
  • antioxidanty, bioflavonoidy, karotenoidy - všechny skupiny mají výrazné antioxidační účinky
  • zvyšují množství moči, tím napomáhají odvodňování a pomáhají při léčbě zánětu močových cest (stejně jako brusinky, jen borůvky jsou větší mňamka)
  • podporují tvorbu dopaminu (a díky dopaminu jsme šťastní!)
  • mají uklidňující a antistresový účinek
  • zlepšují noční vidění a léčí šeroslepost
  • zlepšují imunitu
  • pomáhají při průjmech a jiných střevních potížích
Já mám borůvky nejraději samotné, nebo si jimi zdobím snídani. 
No dobře, tak nejradši je mám v drobenkovém koláči. Ani muk.


Ale co třeba taková borůvková zmrzlina z borůvek a Milko jogurtu, nebo borůvkový cheesecake, borůvkový koktejl s kokosovám mlékem, borůvkové muffiny (RECEPT)...

Wednesday, August 3, 2016

O tréninku a bolesti

"If it doesn't challenge you, it doesn't change you."

Shoes: Nike Metcon 2, Tights: Nike Zoned Sculpt, Top: Nike Elastika Elevate Just Do It, Bra: Nike Pro Classic
Nike Prague / www.nike.com

Důvod, proč píšu tenhle článek je ten, že moji známí i mé klietnky mi často říkají, že už mě přece trénink nemůže bolet. A já jim, že vždycky říkám, že musí bolet.

Monday, July 25, 2016

RECEPT: FIT svíčková

Dali byste si se šesti? Já občas taky. A už dlouho jsem věděla, že jednou vymyslím verzi, kterou si budu moct dát, aniž bych skončila s vyvaleným břichem na gauči a pocitem, že se minimálně čtyři hodiny nepohnu.


A víte co? Jsem geniální. No fakt. Tuhle svíčkovou si totiž klidně můžete dát i v dietě.
Jakože vážně.

Tuesday, July 19, 2016

RECEPT: (Ne)pečený kokosový cheesecake

Toho zdravého mlsání není nikdo dost, že? Nanuky už mě omrzely (dobře, to trošku lžu, jsou super :D), nicméně jsem si řekla, že je čas zase na nějaký dobrý dortík. A protože miluju kokos, tvaroh má hodně bílkovin a ovesné vločky jsou komplexní sacharid, který je pro naše tělo přínosem...
čáry máry fuk