Wednesday, August 17, 2016

Proč byste měli jíst borůvky

Ať už se rozhodnote pro velké kanadské nebo ty, které najdete v lese v borůvčí, neuděláte chybu ani s jednimi. Borůvky jsou takový malý fialový zázrak. Nejenom, že si na nich pochutnáte, ale svému tělu společně s nimi dodáte sposuty vitamínů, minerálu, antioxidantů... a málo kalorií. Ale přehledně:



Borůvky:
  •  cca 55 kcal na 100g (11g sacharidů, 6g cukru, 5g vlákniny) - může se mírně lišit podle druhu (např. banán má dvojnásobek kalorií a cukru)
  • vitamin C, vitaminy skupiny B, provitamin A
  • antioxidanty, bioflavonoidy, karotenoidy - všechny skupiny mají výrazné antioxidační účinky
  • zvyšují množství moči, tím napomáhají odvodňování a pomáhají při léčbě zánětu močových cest (stejně jako brusinky, jen borůvky jsou větší mňamka)
  • podporují tvorbu dopaminu (a díky dopaminu jsme šťastní!)
  • mají uklidňující a antistresový účinek
  • zlepšují noční vidění a léčí šeroslepost
  • zlepšují imunitu
  • pomáhají při průjmech a jiných střevních potížích
Já mám borůvky nejraději samotné, nebo si jimi zdobím snídani. 
No dobře, tak nejradši je mám v drobenkovém koláči. Ani muk.


Ale co třeba taková borůvková zmrzlina z borůvek a Milko jogurtu, nebo borůvkový cheesecake, borůvkový koktejl s kokosovám mlékem, borůvkové muffiny (RECEPT)...

No comments:

Post a Comment