Thursday, October 22, 2015

How fitness can change your body (and life)

Když jsem začínala cvičit a prohlížela jsem si motivační obrázky, říkala jsem si, že až dosáhnu totohle, budu spokojená. A nebyla jsem, měla jsem zase další cíl. A ani potom jsem nebyla spokojená a ani teď nejsem. Nejde o to, že bych neměla ráda svoje tělo. Naopak si myslím, že jsou člověk, který si umí říct "teď mám hezkej zadek (nebo kteroukoliv jinou část těla)", ale myslím, že je dobře, že člověk chce pořád víc. Stejně tak, jako vám nikdy nebudou stačit vaše znalosti, je normální, že vám nikdy nebude stačit ani vaše tělo.


Někdy ale přijdou dny, kdy mám pocit, že se nic nezměnilo, že trénuji, dodržuji (většinou) stravu a nikde nevidím výsledky. Vzpomenu si na tisíce zázračných proměn, které kolují po internetu a hlavou se mi začne hodnit "NIKDY". 
A přesně to jsou chvíle, kdy jsem ráda, že jsem si 2. ledna 2014 stoupla před zrcadlo a udělala to skvělý selfie s rozcuchanýma vlasama, vrhutým nátělníkem a růžovejma kalhotkama. Takže jestli takový slefie ještě nemáte, určitě si ho udělejte. Jednou za něj budete rádi.

To jak jsem s tím vším začala jsem tu na blogu psala už několikrát a zpětně si říkám, že jsem to třeba celé mohla udělat jinak a dneska jsem mohla být někde jinde apod. Ale já nemám žádné časové omezení. Do jara, do plavek, na focení... Se svým tělem jsem každý den. A chci, abych se každý den citíla dobře. Abych byla o kousíček lepší než včera. A aby mě to nikdy nepřestalo bavit.

Vždycky jsem si říkala, že je to ze 30% o cvičení a ze 70% o stravě. Ale za poslední měsíce jsem pochopila, že mít tělo po kterém toužíte je dřina. Že jídlo musíte dodržovat na 100%, že musíte cvičit na 100% a že to musíte milovat. Nemůžete podvádět a čekat, že to bude fungovat.


Tak dost kecání, k podstatě věci. Fakta.

1. Váha nic neznamená. jestli doma nemáte váhu, ani si jí nepořizujte a zahoďte i metr. Radši se dívejte do zrcadla - líbí se vám co vidíte? Ne? Tak s tím něco dělejte.

Měřím 170 cm a vážím dnes ráno 54,9kg. 

2. Čas taky nic neznamená. Vykašlete se na to, za jak dlouho někdo něco dokázal a přestaňte přepočítávat, za jak dlouho toho dosáhnete vy. Stejně vám to bude trvat úplně jinak dlouho, možná rychleji a možná pomaleji. Nebude to ze dne na den. A bude to dřina. Tak raději nelelkujte a začněte.

První fotka je z ledna 2014, druhá ze srpna 2015 (mezitím jsem si prošla mnoha proměnami, někdy ta cesta prostě není přímka z bodu A do bodu B, jsem to vzala to oklikou). Třetí fotka je z října 2015.

3. Nesnažte se na to být sami. 

Trvalo mi 4 měsíce něž jsem se odvážila oslovit trenérku. 

4. Nesnažte se být jako někdo jiný. Protože stejně nebudete, jste to vy, jste originál. A budete boží svým vlastním způsobem.

Už faaakt jenom kousek a budu jako ona. Haha.


A jak je to se mnou teď?
- tréninuji 5 dní a potom mám jeden den volna
- hrozně bych se chtěla na kardio dokopat alespoň 2x týdně
- ve stravě jsem navýšila tuky a přestala si vše zapisovat do aplikace a počítat kalorie, prostě jím to co mám a kdy mám a zbytek neřeším (radši)

...A za tři dny mi bude 26 let a víte co? Jsem šťastná, protože dělám to, co mě baví. A taky pro vás mám poslední přednarozeninovou soutěž, tentokrát o osobní trénink se mnou ve Family Fitness Olgy Šípkové na Zličíně. Soutěží se na Facebooku FitVeronika, tak šup tam :)


4 comments:

  1. Uau, you look amazing now! :) Congrats! Great motivation for the rest of us!

    Katja

    ReplyDelete
  2. Ahojky Verunko máš opravdu krasnou postavu
    Mohla by si prozradit kolik pak si mela BST? Vin ze to ted uz nepocitas ale aspoň předtím :)

    ReplyDelete
  3. Tvoje proměna je krásná Verů :) pro mě jsi mou největší inspirací ty a jsem moc ráda, že mi na té cestě pomáháš!!

    ReplyDelete
  4. Super, smekám :)))

    Domi - dblog.cz

    ReplyDelete