Saturday, May 2, 2015

WE ARE FITGIRLS: Ukázkový jídelníček a tréninkový plán (týden 1.)

Přeju vám krásnou sobotu. Máme za sebou první den a já doufám, že jste ho, stejně jako já, zvládli na jedničku a těšíte se na další dny. Protože vím, že inspirace není nikdy dost, rozhodla jsem se vám ukázat, jak vypadá můj tréninkový plán na první týden a taky jeden den z mého jídelníčku.



Budu se snažit přispívat co nejčastěji, jak sem na blog, tak také na instagram a facebook, kde najdete tipy na různé cviky, aktuální formu, jídla a všechno, co mě napadne, že by se mohlo hodit. Určitě si také projděte starší příspěvky, kde najdete spoustu tipů na obědy, snídaně, večeře i svačinky.

Tréninkový plán


Mé tréninky jsou především silové, jen doplněné o kardio, které mě baví. V poslední době mám trochu problém s běháním - musím se do nej nutit a než to, tak raději počkám, až se mi zase bude vážně chtít. Teď po zimě určitě vedou brusle, je to pro mě zároveň i skvělý relax. Tréninky mám rozvržené ve splitu 3+1, to znamená, že tři dny trénuji a čtvrtý den mám volno. Ale snažím se teď hodně řídit tím, co říká mé tělo, takže pokud jsem unavená po dvou dnech, dám volno, jindy zase odjedu dny 4.
Tenhle rozvrh určitě není vhodný pro začátečníky, vemte prosím v úvahu, že takhle cvičím už rok a moje tělo je na zátěž zvyklé. Pokud začínáte, stačí tři tréninky týdně a postupně třeba přidávat.

Ukázkový jídelníček

I tady platí, že se snažím jíst jak tělo potřebuje, ale průběžně si snězené jídlo zaznamenávám do myfitnesspal, abych měla přehled. Někdy je více sacharidů, někdy bílkovin, jindy tuků. Nepočítám zeleninu.


Dejte vědět jak se vám daří a nezapomeňte se připojit pod hashtagem #wearefitgirls


11 comments:

  1. Veru, počítám dobře, že pokud tvůj jídelníček obsahuje 1400 kcal, v posilovně spálíš například takových 500 kcal, bude tvůj výsledný příjem okolo 900 kcal? To asi není moc dobře...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Kristýno :) V posilovně určitě 500 kcal nespálím, to maximálně 300 kcal. A potřebuji se dostat do kalorického deficitu, takže když bych si spočítala příjem a ještě ho navýšila o to, co spálím v posilovně, nikdy nezhubnu. Nedá se to tak počítat. já se nedostanu na 900 kcal ani na 1100 kcal. Sním 1400 kcal. To je důležité.

      Delete
    2. Ahoj, do příjmu bys ale měla započítat i něco navíc, za den nejen cvičíš, ale děláš spoustu dalších činností.
      A btw. já hubnu i na 2000 kcal s tím, že bazál mám necelých 1400 kcal, jen to chtělo rozpohybovat metabolismus a jde to dolu ;) Vzhledem k tomu, jak si hubla před rokem bych se taky radši snažila dát dokopy metabolismus než zase hubnout :)

      Delete
    3. Já myslím, že tohle je hodně individuální záležitost a já upřímně nejsem zastáncem sníst toho co nejvíc. Vím, že každému vyhovuje něco jiného, já to mám takhle. Navíc nepotřebuju hubnout dlouhodobě, mám celkem nízké proconto tuku i teď. Takže tak :)

      Delete
  2. Slecna ma pravdu. Vzhledem k tvemu dvoufazovemu treninku spalis hodne kalorii a pri tak nizkem prijmu to zpusobi jojo efekt. Rychle se zhubne, ale stejne tak rychle se nabere. Prijde mi zbytecne tolik ubirat, kdyz muzes postupne a ubytek vahy bude trvaly. Tve rady by mohly nekomu spis uskodit nez pomoci. Ale na druhou stranu, co ja muzu vedet... Asi vis, co delas. Tohle byl jen muj nazor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dvoufázové tréninky mám málokdy. A když cítím, že toho ten den bylo dost, tak příjem navýším. Jak píšu výše - je to individuální a já nikomu neříkám, že to tak má dělat, pouze ukazuju, co funguje mě. :)

      Delete
  3. Ahoj:) Mohu se zeptat, jak bys doporučila cvičit doma? Cvičím podle NTC. Jak to kombinovat s během? Cvičit celé tělo nebo partie? Jak se zbavit tuku ze stehen? Nejvíce mě trápí a vůbec mi nejde shodit dolu. Děkuji moc za rady :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cvičit podle NTC je určitě moc fajn a kombinace s během je určitě super. Já vždycky říkám, ať to člověk dělá tak, jak ho to baví - jestli si chceš jít zaběhat po cvičení, nebo si to dáš v úplně jiné dny je na tobě. jenom bych nedoporučovala jít běhat a pak cvičit, spíš obráceně, kvůli zásobám glykogenu :) Tuku se zbavíš jen jediným způsobem - musíš ho spálit, takže tady funguje běh a strava, která je 70% úspěchu.

      Delete
  4. Ahoj, jsem Lenka a nedávno jsem narazila na tvůj blog a jsem opravdu nadšená. Nacházela jsem blogy co mě moc nezaujaly, ale ten tvůj je parádní ve všech směrech. Tvá přeměna je přepychová a krátké vlasy ti sluší o moc víc jak dlouhé ^_^ (a to podle moc lidí tak nemá). Také cvičím a udržuji si štíhlou linii. Začala jsem teď hodně běhat :D hrozně mě to chytlo a nemůžu přestat. Nejprve mi běh vůbec nešel a chtěla jsem se přesvědčit, že se to musí natrénovat a každým během to bude lepší. Přesvědčila jsem se, že je to opravdu pravda. Našla jsem si tě v Nike aplikaci, tak pokud budeš chtít, můžeš si mě přidat. :)

    S některými věci ohledně cvičení a hubnutí jsme trochu tápala a po přečtení tvých článků a rad mám jasno a těším se na další tvůj nový článek, který snad bude co nejdříve :)

    Měj se moc hezky, Lenka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj leni, moc děkuji za milá slova, jsem moc ráda, že se ti blog líbí! :) S tím během je to skvělé a v aplikaci si tě určitě přidám, i když já teď běhání trochu flákám :) měj se krásně!

      Delete