Monday, November 24, 2014

Tělo jako posilovna

Kniha Tělo jako posilovna pro ženy mě zaujala na první pohled. Přestože v posilovně trávím hodně času a cvičím tam raději než doma, moc dobře vím, že základem pro silné a zdravé tělo jsou cviky s vlastní vahou.



A tak, i když cvičím v posilovně, nechodím jen tupě ze stroje na stroj, ale naopak se snažím zapojovat co nejvíce cviků s váhou vlastního těla. Na strojích jste totiž většinou schopni posilovat pouze jeden sval, kdežto při posilování s vlastní váhou zapojujete hned několik svalových skupin a u většiny cviků posilujete tu nejdůležitější část - střed těla.


Což je skvělá zpráva pro ty, kteří z nějakého důvodu do posilovny chodit nechtějí nebo nemohou. Skvělé tělo si totiž můžete krásně vybudovat i doma.

Kniha je rozdělená na tři části, každá část ještě na jednotlivé podkapitoly. Především v druhé části, která se věnuje jednotlivým cvikům, najdete instruktážní fotografie a navíc u některých cviků naleznete i QR kód, díky kterému můžete cvik vidět i na videu. Na konci knihy najdete místo na poznámky - přesněji na své cíle a výmluvy a také prostor pro fotografii "před" a "po", což je podle mě skvělé, protože občas si neuvědomujeme, jakými změnami naše tělo prochází, protože se vidíme každý den a až s fotografií si uvědomíme, jaký kus práce jsme udělali!



Část I.: Pouze tělo, žádný objem
V této kapitole vám vysvětlí základní pojmy, proč je posilování důležité a proč je to s vlastní váhou těla ještě důležitější. Všechno je opravdu podrobně a srozumitelně popsané. Za skvělou část považuji kapitolu o motivaci, kterou občas ztrácí každý z nás. Autor knížky vás motivuje tak skvěle, že jsem se od čtení musela na chvíli odtrhnout a šla jsem si zacvičit. 

Část II.: Program jako posilovna pro ženy  
Jádro knížky - tréninkový plán, přehled cviků a kapitola o tom jak začít. Už jsem výše zmiňovala - cviky jsou nejen popsané, jsou doplněné o fotografie a některé také videem. Tréninkový plán je nastavený jak pro začátečníky, tak pro pokročilé. Zvlášť pro ty, kteří se chystají začít, je myslím velmi užitečný. Kniha opravdu dobře ukazuje, jak cviky kombinovat dohromady, které dny trénovat jaké partie a myslí samozřejmě také na odpočinkové dny. Já mám tréninkový plán sestavený od trenérů, takže ukázkový plán nevyužívám, ale musím říct, že je dobře sestavený. 

Část III.: Výživa
Za tuto část u mne má kniha pět hvězdiček. Strava je 70% úspěchu a není dobré ji opomíjet, protože by se výsledky nemuseli dostavit vůbec, nebo minimálně ne tak rychle. V knize jsou popsány základní pravidla pro výběr a rozdělení potravy a najdete zde také ukázkový jídelníček. 
"Deset nejlepších způsobu, jak co nejvíce ztloustnout", které najdete na konci kapitoly je naprosto výstižných a skvěle napsaných, dlouho jsem se tak nenasmála. Ale vážně, všechno je to pravda a když si vzpomenu, jak jsem uvažovala před lednem 2014, potřebovala bych knížku omlátit o hlavu :).

Knihu Tělo jako posilovna pro ženy od Marka Laurena koupíte tady. A protože vás mám ráda, tak pokud si v knihkupectví Martinus.cz nakoupíte knihy nad 500 Kč do konce listopadu, získáte slevu 50 Kč - stačí při objednávce zadat speciální slevový kód: FITVERONIKA. A to se před Vánoci vyplatí, co myslíte? :)

Neodkládejte svá předsevzetí na leden. Je to vaše tělo a musíte si s nim vystačit celý život!



4 comments:

  1. Super! Díky za tip! A vidím, že je i varianta pro chlapi, tak už vím, co darovat pod stromeček sobě i drahé polovičce!! =)

    ReplyDelete
  2. Přítel má doma tu první variantu Tělo jako posilovna a je s ní moc spokojený. :-)
    Já po tady té edici pro ženy pokukovala, ještě si ji prohlédnu v knihkupectví a uvidíme, zda koupím či ne. Ale jsem rozhodně s tebou, že posilování s vlastním tělem je důležité.

    ReplyDelete
  3. Tohle by mohla být knížka přesně pro mě, jelikož jsem velkým zastáncem cvičení s vlastní vahou :) Myslím, že je to tělu prostě nejpřirozenější. Díky za tip:)

    ReplyDelete
  4. Já jsem doslova ujetá na jakékoliv knidy tohoto zaměření, takže za mě thumbs up :)
    Fit Maddie

    ReplyDelete