Monday, June 23, 2014

Magická čísla

V poslední době jsem se snažila najít kompromis mezi "zapálením pro cvičení" a běžným životem. Bylo skvělé cvičit 4 x týdně, 2 x týdně chodit na jógu, plnit výzvy a k tomu další aktivity jako plavání nebo bruslení apod. Bavilo mě to moc a díky tomu, že jsem tomu věnovala tolik času jsem teď tam, kde jsem a jsem za to ráda. Ale pravdou je, že můj "ostatní" život byl trochu zanedbávaný. Určitě to mnoho z vás zná. Rozhodla jsem se proto, že trochu zvolním a zvolím zlatou střední cestu.


Měla jsem teď asi dva týdny zkušební režim, abych si ujasnila, co mi vyhovuje a co ne. A výsledek?


  • 3 dny v týdnu zařadím ranní běh (pondělí, středa, pátek)
  • 3 dny v týdnu budu posilovat (úterý, čtvrtek, sobota)
  • 1-2 dny v týdnu budu jógovat (úterý a čtvrtek)
  • 1 den v týdnu budu mít úplně odpočinkový
Trochu jsem experimentovala i s jídlem a tady vím, že pro mě kompromis neexistuje. Chci jíst zdravě. Tak, aby mé tělo mělo dostatek všech vitamínů, minerálů a všech látek, které potřebuje. 


Moje běhání
Nejsem žádný skvělý běžec. Bez problému ujedu 50 km na bruslích, ale uběhnout 5 km je pro mě zatím nadlidský výkon. Ale já to změním. Postupně. Protože 30. 8. 2014 uběhnu 10 km na We Run Prague.

Běhám nalačno, v podstatě hned po probuzení a běhám přibližně 30 minut. Po běhání se rychle osprchuji a už si běžím dělat snídani - nejraději ovesnou kaši.

Občas si po ranním běhu zacvičím ještě na břicho nebo nějakou výzvu, záleží jak se cítím.

A to je v podstatě teď moje výzva. Běhat, cvičit, jíst zdravě a žít.





22 comments:

  1. zlatou střední cestu jen a jen schvaluji! ať se daří :)) a we run prague určo zmákneš:-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju :)* Zatím si věřím a času je dost, tak uvidíme :))

      Delete
  2. Skvělá volba. Obdivuji ten ranní běh, já na to zatím neměla sílou. Raději sportuji večer, především teď, když je tak dlouho světlo. Ale jakmile mi sroste ručička - menší řez a stehy, tzn. 6 týdnů bez pohybu, dám se do běhání naplno, už vážně.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jsem naopak ranní ptáče, takže jsem si našla zábavu, když všichni normální lidi ještě spí. Přeju brzké uzdravení! :)

      Delete
  3. Tak to máš opravdu vůli, já bych bez napapaného pupku asi sotva vyběhla:D Držím palce, myslím, že jsi udělala správnou volbu, ono je tohle všechno skvělé, ale nesmí se zapomínat "žít" i ten "normální" život! :-* ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak :) Já si ten pupek nacpu pořádně pak :))

      Delete
  4. Tym behom sa zatial netrap. Pamatam si na svoje zaciatky. Bol pre mna velky problem zabehnut 3 km a potom som sa tyzden nepostavila. Na behu je vsak super prave to, ze velmi rychlo vidis progres takze do augusta mas celkom dost casu a tych 10 km urcite zvladnes :) je fajn, ze si si stanovila dalsiu vyzvu a vobec sa na ten beh prihlasila. Budem ti drzat palce.
    Ja som zacala behavat minuly rok asi v novembri. Vsetci sa stazovali ze je zima a ja prave zacinam, preco som si radsej nevybrala leto. Nevadilo mi to. Je super, ze uz teraz, ked je leto, sa tolko "netrapim", lebo behanie mi uz prinasa iba radost. Zaciatky su vzdy tazke, ale ked uz ti nieco ide, tesi ta to :) Dnes bez problemov bezim dve hodiny vkuse, cez vikendy behavam aj 16 km, cez tyzden vstavam rano o 6.00 a chodim behat okolo 6-8km. Beh je zavislost. To urcite zistis casom aj sama :) Drzim palce vo vsetkom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc, těším se až i já budu běhat ráno 6-8 km :)) Ať se daří i tobě! :))

      Delete
  5. Taky jsem to tak dělala, ale zjistila jsem, že pokud si dám ráno třeba ovesnou sušenku a pár oříšků nebo půlku banánu, tak se mi běhá o 10000% lépe, uběhnu více, cítím se lépe. Dělala jsem i pokus s tepovkou- pokud jsem běžela na lačno tak celou dobu 175-180, ikdyž jsem běžela jak šnek. Když jsem si dala aspoň pár oříšků a datlí či sučených meruňek, tak rázem při stejném tempu tepovka 155-165 a po 20min kdy se mi spálil tento cukr opět 175.
    Takže tohle je pro mne ideální, zkus to taky a třeba uběhneš více než těch 5 km, já běhám v pohodě i 8-10 a to jsem začala běhat 2měsíce zpět. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já nemá problém s tím během, myslím, že to chce svůj čas, zkoušela jsem běhat i odpoledne, ale nakonec se mi právě ráno bez snídaně běhá nejlépe :) A asi bych to ani nestíhala časově, protože bych po jídle potřebovala alespoň 30 minut pauzu... každý to má jinak :)) ale děkuju!

      Delete
  6. To jsi cvičila ještě víc než teďka podle nového? Panejo :O, ale jsi šikulka a na tvé postavě je to znát, pravda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jo - 4x týdně posilovna a 4x týdně kardio :)) a k tomu nějaké ty aktivity navíc...takže teď zvolním :)) Děkuju! :)*

      Delete
  7. To uběhneš neboj! :)
    Taky jsem chtěla se přihlásit, ale bohužel budu pryč :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak třeba příští rok :) Uběhnu a né že ne! :)))

      Delete
  8. Je super, že jsi zvolnila. Já taky jednu dobu cvičila až příliš a tělo si to pak vybralo. :/
    S tím během tě obdivuji, já jsem prostě lemra a neuběhnu ani ň. :D Ale musím se do toho obout. :)) Nicméně pořád platí, že mi vyhovují spíše sprinty, nejsem vytrvalostní běžec. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, já jsem zatím u ň :D Tak nám oběma držím palce! :))*

      Delete
  9. Já myslím, že to jsou skvělé plány. Držím palce aŤ se ti vše daří jak si přeješ. Na WRP se na tebe těším;)

    ReplyDelete
  10. Dostala jsem se do podobné fáze, takže jsem také zvolnila a je mi daleko lépe :) Navíc nastávají prázdniny a ty si chci užít plnými doušky a netrápit se, že jsem vynechala nějaký workout. Jestli je cvičení 6x týdně volnější režim, tak se divím, že jsi to tedy předtím zvládala :D
    A na WRP se uvidíme! Už se tam děsně těším a neboj, určitě to do té doby uběhneš jako nic:)

    ReplyDelete
  11. Ahoj Verčo, dnes jsme objevila tvůj blog a moc se mi líbí. Fotky jsou fakt úžasné, jak ti píší všichni (taky fotím Nikonem D5100, ale ne jídlo :-) ). Nejsem žádný velký nadšenec do cvičení, spíš jsem koukala po tvých receptech, zdravá strava, to je moje. Ale říkala jsem si, že si k mému pilatesu přidám trošku cvičení každý den, třeba jen 10 minut - třeba břicho a dřepy. A proto jsem se chtěla zeptat, jestli se musím podle tebe pokaždé před cvičením rozehřát... Pak by se mi ten čas totiž prodloužil a pro mě každá minuta dobrá...
    Děkuji moc za odpověď.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Míšo, děkuju moc za chválu :) pro tělo je určitě lepší cviky střídat, tak to ještě promysli, zkus třeba nějaké krátké workouty podle videí na youtube :) jinak myslím, že se na takové krátké cvičení nemusíš rozehřívat :) Měj se hezky a ať se daří :)*

      Delete
  12. Ahoj Verco, mohla bych se zepat kam chodis na jogu? Diky

    ReplyDelete