Tuesday, April 15, 2014

(Ne)Víkendové rychlovky II.

Brokolice patří mezi mou nejoblíbenější zeleninu. Nikdy jsem k ní odpor necítila, naopak si jí vychutnávám ve všech podobách. Brokolicový krém (recept zde), jen jako přílohu k masu, brokolicové placky, brokolice zapečená s těstovinami, nebo zapečená brokolice s cottage sýrem (recept zde) a v neděli jsem se rozhodla, že udělám brokolicový salát. Příprava je jak jinak než velmi jednoduchá. :)

Brokolicový salát s jogurtovo-hořčičnou zálivkou a šťavnatým kuřecím

Brokolici jsem dala vařit na cca 4 minuty do vody a mezitím si do mísy nastrouhala mrkev a nakrájela papriku. Brokolici jsem pak krájela na menší kousky. Zálivku jsem udělala z biojogurtu a dijonské hořčice, přidala chilli koření a špetku soli a se salátem promíchala. Na večeři jsem si salát dala jen s masem, druhý den na oběd jsem přidala ještě couscous. Kuřecí prsa jsem bez naklepání jen osolila, přidala také chilli koření a na pánvi zprudka opekla.


Nedělní snídaně - ztracené vejce na chřestu a pomazánka z avokáda
Chřest jsem pouze povařila ve vodě, jak se dělá ztracené vejce se mě neptejte, teorie by asi šla, ale praxe pokulhává :D. Avokádo jsem rozmixovala se šťávou z citronu a rajčaty.

Odpolední svačina - Baby mrkev na másle s rajčaty, bazalkou, česnekem a cottage sýrem
S odpoledními svačinami mám asi největší problém - nějak nikdy nevím, co si vlastně dát. Co svačíte vy?

Další odpolední svačina - ředkvičky, cottage sýr, jarní cibulka a je tam i fitness chlebík :)

Tvarohová pomazánka se sušenými rajčaty, česnekem a bazalkou. 
Tvarohové pomazánky bych jedla na tisíc způsobů! Máte vy nějakou svou oblíbenou? Ráda se inspiruji :)

Večerní salátek z rukoly, jahod a avokáda, zakápnutý citronem a balsamikem 
Pro mě nová kombinace, kterou jsem si okamžitě zamilovala. Jen ji příště vylepším ještě kozím sýrem! :)

Jarní salátek - ledový salát, ředkvičky, rajčata, žlutá paprika, jarní cibulka, jogurtovo-hořčičná zálivka (opět:)) a kuřecí kousky. Největší dobrota!

Zásoby zeleniny, co už se nevešla do lednice. Připadám si hrozně stylově a Italsky. Jak by taky ne, když jednou budu žít v tom Miláně, že? :)

Tahle sušená rajčata nominuji na objev týdne! Vynikající a můžu jich sníst mnohem víc, když tam není ten olej.

A ještě jedna ovesná kašička na závěr.


31 comments:

  1. stále keď pozerám tvoe fotky, mám pocit ako by som sa dívala na fotky v nejakom časopise :D do detailu dokonalé! Tie nedeľné raňajky vyzerajú parádne, evidentne sa ti a vydarili a to si sa bála že nakoniec skončíš u kaši :) Brokolicu zbožňujem, zrovna včera som ju mala tiež :) Čo sa týka desiat a olovrantov, jedávam už podobné veci ako ty, predtým to bolo ovocie s tvarohom/jogurtom, ale už dlhšiu dobu jedávam najmä zeleninu so syrom (srvátkový alebo 30 či 40% + vlašské orechy). Toto si neviem vynachváliť a ja som syrový žrút, takže by som ich jedla od rána do večera :D navyše aj zasýtia :) Krásny deň ti prajem Veroni :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! No, to ztracené vejce bylo dost na pováženou, ale dobré to bylo :)) Já k dopoledním svačině mám většinou jogurt s ovocem, ale v těch odpoledních prostě tápu no a jíst pořád cottage si říkám, že je praštěný, ale zase mi chutná, tak co by ne :D I tobě krásný den! :)*

      Delete
  2. Tak toto jsou recepty presne dle meho gusta, mnam! :P

    ReplyDelete
  3. Veru, odkud mas rajcata suseny? :) A recepis na tvarohovou pomazanku? :) Ja mam moc rada tvarohovou s nastrouhanyma redkvickama a jarni cibulkou, mnam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sušený rajčátka jsou z Billy :) A tvarohová pomázánka je úplně jednoduchá - nakrájela jsem ta sušená rajčata, tvaroh, bazalku, stroužek česneku a sušená rajčata, trocha soli, všechno do mixéru a hotovo :)) Tvarohovou s ředkvičkama a jarní cibulkou mám taky ráda a ještě k tomu mrkvičku a to je teprve lahoda :))

      Delete
  4. Krása! Já mam s brokolicí děsně složitej vztah :-D Dřív jsem ji měla ráda, ale pak nám dělali na intru takový těstoviny právě s brokolicí a mě se najednou hrozně zprotivila... no a od tý doby jsem jí vlastně už nedala šanci - a že už to pár let je :-) Vždycky ji mam v ruce, že už jí dam teda do košíku a pak si to rozmyslim... Asi bych ji měla vzít na milost, fešandu jednu zelenou :-D

    Jinak nejvíc mě teď láká asi jarní salátek :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já myslím, že by s jí určitě měla dát šanci! :)) jarní salátek je taky můj favorit a hned pak ten brokolicový :)

      Delete
  5. Nádherné fotky ( ako z časopisu ) a všetko to vyzerá veľmi dobre - jednoduché a chutné... ja brokolicu zbožňujem, musím ju mať každý deň...a špargľu si teraz v sezóne tiež užívam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc! Každý den, páni! :))

      Delete
  6. A zase žasnu a zase slintám :) Hlavně ty salátky jsou skvěle jarní a vypadají svěže.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju :) na salátkách teď ujíždím :))

      Delete
  7. Na tvůj blog jsem narazila asi před týdnem, a naprosto jsem si ho zamilovala<3
    Všechno vypadá moc hezky:)! Můžu se zeptat kolik gramů přílohy si tak cca dáváš? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc za milá slova! :) Kolik si dám přílohy záleží na mnoha faktorech - jaká to je příloha a co jím celý den, takže je těžké jednoznačně odpovědět. Vše si počítám tak, aby to "sedělo", někdy nemám na přílohu úplně chuť, nehodí se mi do jídla nebo tak... Ale těstovin je třeba kolem 50g v suchém stavu, brambory kolem 200g, gnocchi 150g, rýže 50g... ale opravdu se to různí, každý den jinak :)

      Delete
    2. 50g, když nejsi v redukčním režimu?
      ah.. asi sis zvykla, že ti to stačí, ale normální porce je takových 70-85g a brambor tak 300..

      Delete
    3. Tak já nejsem v redukčním režimu druhej tejden. A nemůžu hned začít jíst normálně, to bych docílila akorát jojo efektu, musim přidávat postupně. Hodně jsem si načetla a myslim, že vim co dělám i jaký jsou normální porce...

      Delete
    4. no, když začneš jíst ihned udržovací porce a ne přežírací, tak přibrat nemůžeš - pokud jsi hubla sportem a ne hladověním.. nebo chceš přidávat 51g, 52g..?
      byla jsi mi vzorem, ale když vidím, jak jsi toho dosáhla, tak jsi mě trochu zklamala.. vždyť stačí přidávat pohyb a jíst zdravě a tzv clean, proč hladovět?

      Delete
    5. Nikdy jsem se netajila tím, že jsem kromě cvičení změnila i jídelníček. Jinak myslím, že úplně nemůžeš mít přehled o tom, co a jak jím během celého dne, takže soudit z mojí přílohy mi přijde vážně hloupé. Řídím se odbornou literaturou, podle které přidávám každý týden k denním příjmu 100kcal a vzhledem k tomu, že mám sacharidy (a nemyslím tím zeleninu) téměř v každém jídle, včetně večeře, tak ano, rozprostře se mi to do celého dne. A pokud chceš diskutovat nad tím, zda si dám o bramboru méně nebo více k obědu... Pokud jsem tě jak říkáš zklamala a hodláš teď všude psát, že hladovím apod., tak na blog nechoď.

      Delete
  8. Máš tak dokonalý fotky, že člověk je přesvědčen, že si nějaké ty recepty zkusí, protože vypadají úžasně! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc, určitě doporučuju vyzkoušet, je to všechno dobré, slibuju :))

      Delete
  9. Máš tak dokonalé fotky, až z toho mám hlad :D

    ReplyDelete
  10. No krásně papkáš a jak to hezky vypadá. Já svačím třeba bílý jogurt s ovocem :-) A nebo tvaroh s jahodami a fitness lupínky :-) Většinou něco nasladko, to miluju :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já mám taky moc ráda sladké a k dopolední svačině si ho i dávám, ale na tu odpolední nevím no :) A děkuju moc!

      Delete
  11. Všechny fotky vypadají tak krásně a lákavě! Je vidět, že jsi gurmán:) PS: zelenina na táce se mi moc líbí

    ReplyDelete
  12. Veru, opet krasny clanek a uzasna jidla! Doporucila by jsi mi nejakou odbornou literaturu? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc, moc ráda, ale čeho by se měla ta literatura týkat? :)

      Delete
    2. Zdrave stravovani, zdravy zivotni styl, popripade neco ohledne redukce ... Tak nejak :-))

      Delete
    3. Tak to určitě knížku od Grady - Zdravá výživa a pak i knížka od Jillian Michaels - Ovládněte svůj metabolismus, mně sice nevyhovovalo to stravování 4 x denně (ale to je na každém, třeba zrovna tobě bude), ale jinak je tak všechno do hloubky popsané, jak funguje tělo a jaké potraviny vybírat apod. :)) a na internetu jsem volně našla knížku od Málkové - Jak hubne labužník a tam je také hodně užitečných informací :))

      Delete
    4. Děkuji moc za tipy :-) Hezké úterý

      Delete