Tuesday, April 22, 2014

Jak zhubnout stehna?

Asi nejčastější dotaz, který mi chodí je právě tento "Jak zhubnout/vyrýsovat stehna a boky?" Ani já s nimi pořád nejsem spokojená a kdybych neměla fotografie před a po, tak vám řeknu, že se na nich nic nezměnilo a navíc pořád tam je ta tuková boule na vnitřní straně...no i já mám své komplexy. :) A jak už to tak bývá na internetu naleznete spoustu zaručených způsobů, jak zhubnout právě stehna, které cviky jsou na ně nejlepší a jaký druh kardia máte dělat, abyste shodili přebytečný tuk z konkrétní partie vašeho těla.

Moje "vysněná" stehna - Andrea Clausen

Ale svoje tělo musíte vnímat jako celek. Nemáte jen stehna a zadek.


Stehna a boky řešíme hlavně my ženy, které máme postavu typu hruška. To znamená, že tuk má tendence ukládat se nám spíše do spodní poloviny těla. Většinou nemáme problém s břichem a celkově horní polovinu těla máme hubenou, tedy i ruce. Prsa můžou a nemusejí být, to je zase jiná otázka. Každopádně horní polovina těla je hubená a často také postrádá svalovou hmotu, ale nás většinou nezajímá, stačí nám, že jsme hubené. 

A jak to většinou řešíme? Snažíme se najít nějaký pohyb, kde se zapojuje především spodní část těla - protože tu přece potřebujeme zhubnout. Takže typicky začneme chodit na spinning, běháme, jezdíme na kole, kolečkových bruslích a začneme cvičit cviky na stehna a zadek. A výsledek? Stehna se nám ještě zvětšila. Jak je to možné?

Úplně jednoduše:

1. Tam kde má naše tělo tendenci ukládat tuk se nám také nejlépe tvoří svaly (tedy na stehnech).

2. Tuk spalujeme nejlépe z míst, kde ho máme nejméně (tedy v horní polovině těla). Neexistuje aktivita, která by spalovala tuk cíleně z jednoho místa.

Důkaz: Víte kde mám NADBYTEK svalové hmoty? V nohách! A měla jsem ho tam již při prvním měření na inBody, přestože jsem předtím vůbec necvičila.

Co s tím?

Posilujte celé tělo, nezaměřujte se pouze na nohy a zadek. Nepřetěžujte je a naopak se snažte tuto disproporci (postavu hrušky) vyvážit tím, že budete posilovat i horní polovinu těla (zaměřte se na ni více než na tu spodní). Pokud budete posilovat pouze spodní část, nebo nebudete posilovat vůbec a budete pouze držet dietu nebo cvičit jen kardio, dosáhnete pouze toho, že se tato disproporce zvětší. 

Jak to dělám já?
V posilovně cvičím 4x týdně, každou svalovou partii 2x týdně. Jediné břicho a střed těla ("core") cvičím při každém tréninku, tedy 4x týdně.

Tak směle do toho! 

29 comments:

  1. Svatá pravda...jinak ty stehna (celkově ty nohy) jsou naprosto luxusní :) důležité je mít motivaci :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To jsou no, obdivuji je na každé její fotce :)) a přitom je to podle mě dosažitelný cíl, nic přehnaně hubeného ani příliš svalnatého :)

      Delete
  2. Slečna na obrázku má boží nožky, hned bych jí ty své dala na protiúčet. :-D
    Našla jsem se obzvláště ve větě: Každopádně horní polovina těla je hubená a často také postrádá svalovou hmotu, ale nás většinou nezajímá, stačí nám, že jsme hubené. Pravdou je, že ruce mám jak párátka, břicho podle toho, jak moc se najim (:-D), svaly na něm zatim hrajou na schovávanou, ale.. Nejvíc řešim tu spodní část. Hruška, hruškovitá jsem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, taky bych si je s ní vyměnila, jen nevím, co by mi na to řekla ona :D :) Jinak klasika, co naděláme :))

      Delete
  3. Na blog Andrei Clausen koukám denně a taky se nemůžu nabažit jejich stehen!!! A jak postuje příspěvky o tom, jak bez sladkostí nevydrží málem ani den, to dokáže pěkně naštvat!!! :-D Já bych mohla jíst denně brokolici a dřít jak pes a její stehna mít nikdy nebudu :-/:-D Mám stejný problém - hruška hruškovitá :-/:-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si vždycky říkám, že určitě kecá a taky jí tu brokolici s něčím dalším zeleným :D ale stehna má fakt krásný prostě :))

      Delete
  4. Pro takový stehna bych vraždila :D

    Nicole

    ReplyDelete
  5. Takova nahoda :) pred par dny jsem posilala kamaradce tvuj instagram a fotku 'pred a po' s komentarem: ,jedina holka, co zhubla pres stehna' :D vim, ze clovek musi byt vzdycky trosku nespokojenej ale ty je mas tedkon vazne ukazkove!

    Pekny den
    Radka

    ReplyDelete
  6. No jo, ty nohy, to je odjakživa náš ženský problém! Ten tuk se pořád ne a ne pustit, hlavně mám problém s vnitřní stranou stehen. Navíc jsem zjistila, že čím víc běhám, tím víc hubnu nahoře a tím širší mám nohy. Jenže běhu se tedy nevzdám, takže mi asi zbývá jen pořádně makat na ruce a záda :)
    Andreu sleduji na instagramu a tiše závidím!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si teda myslím, že ty žádný problém nemáš :))

      Delete
  7. Ta kočka má krásná stehna! Já jsem kdysi měla z noh komplexy, že nejsou vychrtlé, jako mají modelky, teď už to mám srovnané..pořád nejsou uplně dobrý, ale aspoň vím, že když už jsou prostornější, můžu je mít pevné a hezky tvarované;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak to vnímám taky, že je chci mít hlavně hezky vyrýsované :)

      Delete
  8. Přesně tak, žádná část těla se nesmí zanedbávat :-) Navíc - já mam v tuhle chvíli jak velké břicho, tak stehna a zadek :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale prosím tebe, ono to nebude tak zlé, ale správně, žádná část těla se nesmí zanedbávat :)

      Delete
  9. Tiež mám rovnaký problém s tými stehnami, a oveľa radšej by som mala iný typ postavy než hruška! :D Pri chudnutí sa najviac bojím, že chudnem len "zhora" a že mi teda nakoniec neostanú ani prsia, a preto s tým väčšinou seknem a ostanem pri tom, že len udržujem a cvičím :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si zase říkám, že každá postava má něco do sebe a každá má své nevýhody, každý máme něco no :))

      Delete
  10. Taky se hlásím k postavě hruška!
    Já a nohy, to je prohraný boj, někdy jsem spokojená, někdy ne..ale spíš ne:D
    Ráda posiluju zadek, nemám rosol nohy..jsou zpevněné, jen né hubené:(
    Jinak asi se jsem se zamilovala do tvého blogu, nevadí?:D
    Mám se jít připravovat do školy a zatím tu jenom 25minut projíždím články!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ať žijí hrušky :)) určitě nevadí, jsem ráda, že se ti líbí :)) děkuju moc!

      Delete
  11. Mám stejný problém ach jo :/ když zařazuješ nohy pouze do 2 treninků ze 4 mohu třeba dopoledne hodinku posilovat a po obědě jít na kolo, nebo posilovat a hned pak na rotoped doma aby ten trenink byl dohromady a pak jít eště na kolo ven?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já myslím, že posilovat, pak zařadit rotoped a ještě pak kolo je už opravdu zbytečné :) Nic se nemá přehánět :)

      Delete
  12. Dekuji mas pravdu :) a co zarazujes po posilovani jako kardio kdyz mas trenink na nohy??:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teď už kardio po tréninku nohou nezařazuji vůbec, ale předtím jsem normálně běhala na páse :)

      Delete
  13. a co si cvičila při treninku nohou??:) a vždycky po každém ze 4x treninku šup na pas a běhat jo? a tedka už ne, pač už hubnout nechceš vid?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dělám výpady, dřepy, hamstringy posiluju na stroji, pak zanožování na stroji na zadek, roznožování, snožování - snažím se cviky různě obměňovat. Jinak přesně tak, po každém tréninku šup na pás na 30-45 min, někdy i 60, ale to spíš ze začátku. Ty první tři měsíce jsem hodně makala. Teď už nechci hubnout a zařazuju třeba 1-2x týdně brusle, nebo třeba plavání, prostě jinou aktivitu než ten pás, trochu mě omrzel. Ale určitě se k němu zase vrátím, ale už to není moje priorita to kardio, spíš jen doplněk. :)

      Delete
    2. Děkuji zkusím taky :)

      Delete
  14. Dobry den p.Veroniko nenapsala byste prosim presne pocty kolik a ceho delate na treninku nohou??dekuji Zuzana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na strojích max. 15 opakování, 3 série a výpady a dřepy 20 opakování, 3 série :)

      Delete