Sunday, March 2, 2014

FIT na cestách - cvičení

Ti, kteří jsou zvyklí cvičit převážně doma podle videokurzů, nebo např. nike training clubu, mají o starost méně. Dnes není problém cvičit podle mobilu nebo tabletu kdekoliv na světě. A je to skvělé řešení i pro ty, kteří běžně chodí na skupinové lekce nebo do posilovny a na dovolené nechtějí vypadnou z rytmu. Samozřejmě dalším ideálním případem je, když v blízkosti ubytování, nebo přímo v hotelu máte posilovnu k dispozici. Když ale jedete na aktivní dovolenou jako v mém případě, představa, že se po celém dni stráveném na sjezdovkách ještě pustíte do 30 minutového tréninku, je děsivá. A jak to tedy plánuji řešit?





Snowboard - kolik času opravdu aktivně sportujeme?
Pro zajímavost jsem si chtěla zjistit, kolik kalorií denně snowboardováním spálím. Na internetu jsem dohledala, že jednou minutou spálím 0,5 kJ na kg váhy. Při váze 52 kg to máme 26 kJ za minutu snowboardování. Ale teď přichází zásadní otázka, kolik času opravdu strávím na sjezdovce aktivně? Vycházím z toho, že k první jízdě se dostanu v 9.30 hod. a ve 12.30 hod. zařadím hodinovou pauzu na oběd, poté budu znovu na sjezdovce do 15.30 hod. To máme tedy 5 hodin. S radostí jsem si spočítala, že spálím 7800 kJ, tedy něco málo přes 1800 kcal. Ale ouha, opravdu celých 5 hodin jezdím na snowboardu? Bohužel ne, přibližně polovinu času totiž strávím na lanovce. Takže jen 900 kcal. I tak to není špatné. Pokud jste typ, který rád jezdí od horské chaty k horské chatě a popíjí čaje, čokolády, svařáky...je třeba počítat i s tím! :)
V případě rekreačního snowboardingu jsou nejvíce zatěžované svaly dolních končetin, částečně také zádové svalstvo a břišní svaly. Z toho také budu vycházet pro další cvičení a aktivní odpočinek. A jaké to tedy bude?

Morning Yoga + ABS
Ráda bych každé ráno odcvičila 5x Sun Salutation - nezabere to téměř žádný čas a alespoň částečně si tím vynahradím svou týdenní absenci na lekcích jógy. Vyšší cíle si dávám nerada, pokud se budu cítit dobře, nebo budu potřebovat ještě navíc protáhnout některé části těla, cviky zařadím. Ale je zbytečně říkat si, že každý den budu cvičit půl hodinu jógu, když to pak nesplním. Na cestovní a domácí "jógování" mám speciální podložku z jógového obchodu z Milána, která je ultra lehká a velice skladná (na prvním obrázku), takže není problém ji vzít kamkoli s sebou. A když už ráno budu v tom protahování, rovnou si zacvičím i břišní svaly, které mi také nezaberou déle než 15-20 minut včetně (ne)oblíbeného "prkna", které je dobré pro zpevnění celého těla. A to by mohlo stačit pro klidné svědomí. 

Plavání
Během pobytu na horách vždy na jeden den zařazuji bazén a ani tentokrát na tom nehodlám nic měnit. Je to opravdu výborná relaxace a uvolnění pro celé tělo. Nejsem žádný výborný plavec, takže si jen plavu prsa v bazénu tam a zpět. Pro mnohé je také určitě skvělé uvolnění vířivka, v té jé se ale vždy koušu nudou, tak jen ty bazény.

Saunování
Moje nejoblíbenější činnost na horách. Není nic lepšího, než se po večeři odebrat do sauny. Co dodat. Doporučuji denně. 

ilustrační foto


2 comments:

  1. Užij si dovolenou! :))
    Já bych se na nějaké cvičení navíc vyprdla, podle mě, když někdo celý den lyžuje nebo jezdí na snowboardu, či prostě chodí po procházkách apod., není třeba k tomu ještě nějak speciálně cvičit. :)) Navíc na dovolenou si lidé jezdí odpočinout, takže abych pak přemýšlela, kdy si proboha splním své workoutíčky, to neee. :D
    Ale saunu bych si dala. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji moc :)) však já taky píšu, že to nebudu přehánět, ale když už budu u tý jógy, tak si těch pár cviků na břicho udělám... Teda doufám! :D

      Delete